RAD

W grze wcielamy się w rolę nastolatka, który ma dosyć życia w świecie zdewastowanym przez dwukrotny Armagedon. Postanawia on ruszyć w głąb Ugoru — radioaktywnego pustkowia naszpikowanego niebezpiecznymi mutantami, gdyż skrywa ono tajemnicę i sposób na uratowanie ludzkości. Zapłaci jednak za to wysoką cenę, bo kłębiące się w powietrzu radioaktywne opary wpłyną na jego umiejętności, które sprawiają, że coraz mniej jest człowiekiem, a coraz bardziej potężnym mutantem.
RAD to trójwymiarowy roguelike obserwowany z widoku izometrycznego. Naszym zadaniem jest podążanie w głąb zdewastowanych krain, aby znaleźć sposób na uratowanie ludzkości. W tym celu eksplorujemy rozmaite lokacje – bagna, pustynie i lasy – zmagające się ze skutkami przeraźliwej katastrofy. Oprócz zrujnowanych budynków czy zmienionej nie do poznania roślinności, na naszej drodze spotykamy liczne stworzenia skażone radioaktywnymi gazami. Wskutek ich działania zmieniły się one w mutanty i dysponują zwiększoną siłą, umiejętnościami i pałają żądzą mordu, dlatego nie obędzie się bez walki. Bohater, którym sterujemy, korzysta tylko z jednego rodzaju broni – kija bejsbolowego. Jednak rozgrywka nie polega jedynie na wymachiwaniu nim. Nasza postać, przechodząc od lokacji do lokacji, nabywa coraz to potężniejsze umiejętności, które potem może wykorzystać w walce. Jednak nie ma nic za darmo, bo każda moc jest skutkiem mutacji związanej z przebywaniem w skażonym środowisku. Im dalej zajdziemy, tym bardziej sami będziemy przemieniać się w to, co zabijamy. Jest to gra posiadająca system permanentnej śmierci. Jeśli umieramy, to naprawdę i na kolejne wyprawy wyruszamy zupełnie inną postacią. Jednak po każdym nieudanym podejściu możemy sprawić, aby następna postać, w którą się wcielimy, miała trochę łatwiej. Dzieje się to za sprawą towarzyszących nam na każdym kroku kompanów w postaci nietoperzy, które możemy ulepszyć, aby te przynosiły nam różnorakie benefity.