Call of Duty: Black Ops IIII

11156_CoD_2775713b1f7687124380c6478f99699c

W Call of Duty: Black Ops IIII akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Tytuł wprowadza szereg zmian w mechanice rozgrywki, z których najważniejszą jest rezygnacja z automatycznej regeneracji zdrowia; zamiast tego autorzy pozwalają graczom leczyć się w dogodnych dla siebie momentach. Żołnierze są też bardziej krzepcy, bo każdy z nich posiada 150 punktów życia zamiast standardowej setki. Poza tym deweloperzy zrezygnowali ze wspomaganych skoków i biegania po ścianach, a broń nigdy nie jest opuszczana (strzelać można nawet w trakcie wspinaczki po elementach otoczenia czy korzystania z wyrzutni kotwiczek). W trakcie zabawy w trybie multiplayer wcielamy się w specjalistów, z których każdy dysponuje indywidualnym zestawem zdolności bojowych, a także mocnych i słabych stron; ich umiejętne wykorzystanie stanowi klucz do zwycięstwa. Na przykład specjalnością Recona jest tak zwana świadomość sytuacyjna, czyli wszystko to, co widzimy i słyszymy podczas walki oraz to, co widzimy na minimapie pokrytej mgłą wojny; tę ostatnią Recon potrafi rozwiać przy pomocy specjalnego sensora, wskazując sprzymierzeńcom pozycje wrogów. Ajax dysponuje natomiast tarczą balistyczną z wbudowanym pistoletem maszynowym oraz granatem 9-bang – idealnymi narzędziami do frontalnego szturmu na pozycję wroga. Podczas zmagań korzystamy z rozbudowanego arsenału; każda broń posiada własny zestaw dodatków, wśród których prym wiodą tak zwane moduły operatora – specjalne elementy, których działanie zależy od specjalizacji użytkownika.
11156_CoD_2775713b1f7687124380c6478f99699c