Patrz w co gram

patrz620x310

W roku 2012 Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego SPIDOR przygotowało kampanię społeczną we współpracy z wydawnictwem Ringier Axel Springer zatytułowaną „PATRZ W CO GRAM”. Kampania skierowana była do rodziców dzieci korzystających z gier wideo i prowadzona była równolegle w mediach drukowanych i online.

Pobierz raport z kampanii „Patrz w co gram” (Plik w formacie PPS)

Kampania „Patrz w co gram” ma na celu uświadomienie ojcom, że to właśnie od nich zależy bezpieczeństwo ich dzieci. To oni najczęściej kupują w prezencie gry wideo i wspólnie z dzieciakami angażują się w dobrą zabawę. Gry wideo są bowiem w dzisiejszych czasach jedną z najpopularniejszych form rozrywki i sposobu spędzania wolnego czasu. Edukują i uczą logicznego myślenia, ale mogą stać się źródłem potencjalnych zagrożeń, wówczas gdy nie dobierzemy ich odpowiednio do wieku naszego dziecka.

Gwarancją, że do tego nie dojdzie, jest system oznaczeń programów PEGI. Został on stworzony przez samych producentów i dystrybutorów gier, którym zależało na bezpieczeństwie ich najmłodszych użytkowników. Objaśnia on w prosty i przystępny sposób, które gry bez obaw można wręczać dzieciom. Dzięki PEGI nie musimy już bać się o nieodpowiedni wpływ zawartych w programach przekazów na psychikę i zachowania najmłodszych.

Wywiad z Karoliną Ferenstein-Kraśko, Adamem Sztabą i Dominiką Urbańską-Galanciak w programie Kawa czy herbata:

pytanie

Wywiad z Dominiką Urbańską-Galanciak w programie „Pytanie na śniadanie”:

Pobierz podręcznik

pobierz_podrecznik-e1349983666501