Graj bezpiecznie

Graj bezpiecznie to kampania realizowana od 2008 roku przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego SPIDOR. Celem kampanii jest promowanie bezpiecznego korzystania z gier komputerowych i wideo, a przede wszystkim uwzględniania przy wyborze gry dla dziecka oznaczeń klasyfikacji PEGI.

2012

shelf_stopper_w_empiku

W roku 2012 SPIDOR przygotowało kolejną odsłonę kampanii GRAJ BEZPIECZNIE, tym razem we współpracy z siecią EMPIK. Przed Dniem Dziecka we wszystkich sklepach pojawiły się materiały informujące o systemie klasyfikacji gier – PEGI. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszej akcji rodzice i dziadkowie kupując gry dla najmłodszych wybrali te odpowiednie.

2011

mediaexpert_grynapc

W roku 2011 Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego przygotowało m.in. panele promujące system klasyfikacji gier PEGI dla sieci sklepów Media Expert (zdjęcie powyżej).

2010

Anna Nowak Ibisz, Anna Popek

Anna Nowak Ibisz, Anna Popek

Warsztaty „Ile lat ma PEGI” to część realizowanej przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego kampanii społecznej „Graj bezpiecznie”. Podczas spotkania grupa opiniotwórczych dziennikarzy, wśród których byli również rodzice, dowiedziała się, jak w praktyce wygląda funkcjonalność oznakowania. SPIDOR przypomniał zebranym gościom, że gry sprzedawane w Polsce posiadają oznaczenia europejskiego systemu informacji i klasyfikacji gier PEGI. Celem kampanii, prowadzonej od zeszłego roku, jest wzmocnienie świadomości Polaków, że gry wideo skierowane są do odbiorców w różnym wieku: dzieci, młodzieży i dorosłych, a system PEGI jest narzędziem wspomagającym wybór gry adekwatnej do wieku użytkownika.

W ramach kampanii „Graj bezpiecznie” w lipcu i sierpniu w gazetach oraz magazynach wydawanych przez Axel Springer Polska ukazywała się całostronicowa reklama promująca system klasyfikacji gier wideo ze względu na wiek odbiorcy oraz rodzaj treści zawartych w oprogramowaniu. Dzięki uprzejmości wydawnictwa kampania „Graj bezpiecznie” została zaadresowana do czytelników następujących tytułów: Newsweek, Forbes, Play, Komputer Świat, Komputer Świat Twój Niezbędnik, Auto Świat, Auto Świat 4×4 oraz Faktu TV.

2009

3 września 2009 r. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyła się konferencja prasowa z udziałem Sekretarza Stanu w KPRM, Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Elżbiety Radziszewskiej, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości Igora Dzialuka oraz Prezesa Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego Marcina Turskiego.

Rysunki na potrzeby kampanii „Graj bezpiecznie” stworzył Andrzej Mleczko:

Pobierz podręcznik

pobierz_podrecznik-e1349983666501