Raport Polska branża gier komputerowych

raport_gamingowy-620x310

Internetowa wersja encyklopedii PWN mówi, że gry komputerowe to programy komputerowe, których użytkowanie polega na rozwiązywaniu zadania logicznego (gry komputerowe strategiczne) lub zręcznościowego (gry komputerowe zręcznościowe), służące do celów rozrywkowych, także edukacyjnych (gry komputerowe edukacyjne).

Prawda… ale nie cała. Gry komputerowe to, poza rozrywką i edukacją, ogromny biznes, atrakcyjny rynek pracy i niezwykle ciekawe pole do badań i analiz (czego spróbujemy dowieźć w niniejszym opracowaniu).

Mało kto zdaje sobie sprawę, że historia gier komputerowych sięga 1947 roku, kiedy to Thomas A. Goldsmith Jr. i Estle Ray stworzyli analogowy symulator pocisku rakietowego – Cathode- Ray Tube Amusement Device. A przynajmniej tyle o początkach gier komputerowych mówi pierwszy wynik wyszukiwania w Google (po wpisaniu hasła „historia gier komputerowych” – nieoceniona Wikipedia). W naszym raporcie nie chcemy jednak mówić o historii – mamy zamiar koncentrować się na teraźniejszości, a chwilami wybiegać nawet w przyszłość.

Materiału do analiz zawartych w tym opracowaniu dostarczyło z jednej strony badanie społeczne, którego celem było zdiagnozowanie świadomości marek producentów gier komputerowych wśród Polaków, a z drugiej strony obszerny audyt medialny, mający na celu zbadanie wizerunku medialnego polskich firm produkujących gry. Autorem zrealizowanego metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI) badania była firma SW Research, za analizy wizerunkowe odpowiadała agencja zintegrowanej komunikacji Monday PR.

Pobierz pełny tekst raportu

Pobierz pełny tekst raportu