Gry wideo mogą wspierać plan działania UE w dziedzinie edukacji medialnej i pomóc wypełnić lukę w kompetencjach cyfrowych

Przed opublikowaniem w przyszłym tygodniu zaktualizowanego planu działań Komisji Europejskiej w dziedzinie edukacji cyfrowej, ISFE przedstawia projekt Games in Schools. Obejmuje on nowy podręcznik dla nauczycieli przygotowany we współpracy z European Schoolnet (siecią 34 Ministerstw Edukacji). Projekt Games in Schools ma na celu zapewnienie nauczycielom szkolenia w zakresie korzystania z komercyjnych gier wideo w dydaktyce, aby wspierać zaangażowanie uczniów, zwiększać alfabetyzację cyfrową i pomagać wypełnić lukę w kompetencjach cyfrowych w Europie. Dotychczas w oferowanych szkoleniach wzięło udział ponad 4200 nauczycieli z całej Europy.

„Istnieje wiele dowodów na to, że korzystanie z gier wideo wzmacnia ważne umiejętności XXI wieku: pracę zespołową, komunikację, rozwiązywanie problemów, krytyczne myślenie, umiejętności analityczne i wiele innych. Gry wideo mają kluczowe znaczenie dla dzisiejszego społeczeństwa, a Komisja Europejska powinna wykorzystać plan działania w zakresie edukacji cyfrowej, aby zachęcić wszystkie kraje do skorzystania z możliwości rozwoju cyfrowego oraz do pójścia za przykładem polskiego rządu, który dodał grę wideo do programu nauczania. Europejski przemysł gier wideo wart jest 21,6 mld euro i wzrósł o 55% w ciągu ostatnich pięciu lat. Europejscy pedagodzy muszą nadrobić zaległości i przygotować naszą młodzież do pracy w przyszłości. „

Simon Little, dyrektor generalny ISFE

Niedawne badanie Ipsos MORI zlecone przez ISFE wykazało, że co piąty rodzic zgodził się, że gry wideo pomogły w edukacji i nauce ich dzieci w czasie lockdown, a wielu rodziców twierdzi, że granie w gry wideo miało pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne dzieci. Gry wideo były cennym narzędziem umożliwiającym ludziom pozostawanie w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną, edukację, utrzymanie kondycji fizycznej i rozrywkę w tym trudnym okresie.

„Czas walki z pandemią rzucił światło na konieczność wsparcia nauczycieli w korzystaniu z narzędzi cyfrowych w sposób efektywny z pedagogicznego punktu widzenia. Gry wideo mogą nie tylko zaangażować uczniów w naukę, ale także zmienić ich z biernych konsumentów mediów cyfrowych w twórców i programistów, którzy kształtują cyfrowe media przyszłości. Projekt Games in Schools zapewnia nauczycielom szkolenia i porady, jak przeprowadzić tę zmianę poprzez edukację z wykorzystaniem gier wideo w klasie. ”

Marc Durando, dyrektor European Schoolnet

Dotychczasowe szkolenia Games in Schools dotarły w 2019 roku do ​​ponad 4200 nauczycieli w całej Europie. Nowy podręcznik dla nauczycieli zostanie zaprezentowany 29 września na bezpłatnym wydarzeniu internetowym „Learning by Playing” organizowanym przez ISFE i European Schoolnet przy życzliwym wsparciu Sabine Verheyen z Komisji Kultury i Edukacji Parlamentu Europejskiego oraz Antoanety Angelovej-Krastevy, dyrektora ds. innowacji, współpracy międzynarodowej i sportu Komisji Europejskiej.

Zapraszamy do udziału w tym ważnym wydarzeniu: LEARNING BY PLAYING REJESTRACJA

Zachęcamy także do zapoznania się ze wspólnym stanowsikiem wypracowanym przez ISFE i EGDF odnośnie wykorzystania gier w rozwoju kluczowych kompetencji potrzebnych w społeczeństwie cyfrowym.

DIGITALISATION OF EDUCATION ISFE&EGDF